Каталог статей

Головна » Статті » Позакласні заходи

Безпечний Інтернет

Тренінг «Безпечний Інтернет»

Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернет, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах.

 Обладнання: плакат з правилами, макет дерева, стікери, презентація, картки.

Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні.

Василенко Катерина

Хід тренінгу

 

Вправа : Знайомство (гра «Інтернет - дерево») 
Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи 
На ватмані малюється дерево . Учасникам тренінгу пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Ці «нікнейми» можна використовувати під час спілкування на тренінгу. 


Після виконання вправи порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет.

Вчитель. Гра-фантазія „Уяви!” Учні, заплющить, будь ласка, на хвильку очі! Навколо темрява, холодно, страшно. Морок ночі огортає вас... У таких умовах протягом шести місяців дослідник Антарктиди Роберт Бард жив сам. У своєму щоденнику він писав: „У мене є запас води та їжі, є спокій, якого я так прагнув. Але не можу обійтися без звуків, голосів та найголовнішого – спілкування!” Уявіть, як змінилося б життя дослідника, якби він міг користуватися телефоном, міг отримувати газети або журнали, мав телевізора або радіо. ( Відповіді дітей)

 -Отже, ви зрозуміли, що людині дуже важливо спілкуватися з іншими людьми: отримувати інформацію та ділитися нею. Та ви знаєте про випадки коли переглянувши якийсь фільм, телепередачу, прочитавши оповідання із страшним сюжетом, людина погано себе почуває. Чому? Чи може інформація бути шкідливою, неякісною?

 Сьогодні ми постараємось відповісти на ці питання.

Вчитель повідомляє учням тему та мету тренінгу.

Вправа «Очікування».

Вправа «Правила». Вчитель пропонує дітям можливі правила поведінки на тренінгу та створює умови для загального обговорення та прийняття правил: діти по черзі читають правила, відповідають на питання:

 - Як ви розумієте це правило?

 - Чи готові його виконувати?

 Тренер наголошує, що це правила для всіх, та наглядає за їхнім виконанням.

Правила: Толерантність. Не критикувати. Добровільність.  Активність. Говорити коротко, але по суті. Правило піднятої руки.

 Вправа «Побажання» - назвати побажання учасникам тренінгу одним словом.

Гра «Плутанина».  Учитель пропонує двом учасникам вийти з приміщення, а тих, хто залишився, розставляє у два концентричні кола. Учасники внутрішнього кола беруть правою рукою за ліву руку учасника навпроти з зовнішнього кола. Таким чином утворюється плутанина. Завдання для двох ведучих: швидко розплутати цю плутанину, не розриваючи рук дітей.

Обговорення. - Чи легко було виконати завдання? Чому? Аналогія з мережею Інтернет. Іноді ми можемо заплутатися у великій кількості ресурсів Інтернету або потрапити на сайти із небажаним змістом. Але виплутатися можна завжди, потрібні лише бажання та терпіння.

 Вправа «Квіточка». На квіточки напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет.

Робота в групах Вправа. «Як би ви вчинили?»( 5-7хв)

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити учнів оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету.

Учні об'єднуються  у дві групи. Кожна отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити  підсумки.

    Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних ав­томатів, або (якщо не може собі цього доз­волити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі.

Запитання:

1.Щоб ви зробили у такій ситуації? На­пишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним.

2.Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому?

3.Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подо­лати цю залежність?

    Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті.

Запитання:

1.Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров'я, яку викликає постійна робота за комп'ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті?

2.Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра ін­формація про втрату друзів?

3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі?

Вправа «Розгадай кросворд»

1.  «Дверцята» до інших сторінок.

2.  Електронна «книжка», де містяться різна інформація.

3.  Сторінка сайту.

4.  Комп’ютери, з’єднані

між собою.

5.  Програма для перегляду веб-сайтів.

6.  Програма для спілкування.

Весела фізхвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA

Гра «Практична»

Інформаційні матеріали для ведучого вправи
Ролі задіяні в грі та їх завдання:
1. Пошукова система «Google».
Завдання – зібрати максимум різносторонньої інформації про учасників,
використовуючи обов’язкові зазначені пункти + пункти, які цікавлять, або
з’ясовуються в процесі розмови.
З ким може контактувати: поза межі контактів павутини, т.б. з усіма
учасниками тренінгу. Може передавати інформацію для інших учасників.
Запитання:
Вік, адреса, номер тел., місце навчання, група, П.І.Б. батьків, ким
працюють, захоплення.
2. Учень.
Переважає невимушене спілкування за інтересами.
Завдання: відсутнє
З ким може контактувати: ті, що з’єднані павутиною, або за умовами їх
ролі прагнуть контактувати. Може передавати інформацію про друзів.
Запитання:
За інтересами, т.б. на вільну тему.
3. Викладач
Налаштований позитивно відносно оточуючих. Не вживає ненормативної
лексики.
Завдання:
З ким може контактувати: з особами, що з’єднані контактами павутини,
або ж за умовами їх ролі можуть з ними спілкуватися.
Запитання: (стосуються області навчання).
Де навчаєшся? На якому курсі? Група? Коли повертаєшся додому з
навчання?
4. Роботодавець.
У спілкуванні переважає мова ділового спрямування. Цікавлять професійні
інтереси.
З ким може контактувати: з особами, що з’єднані контактами павутини, з
учасниками що за умовами їх ролі можуть спілкуватися, з «друзями друзів» -
дотичні контакти павутини.
Запитання:
Вік? На кого навчався? Ти вживаєш алкогольні напої?
5. Наркоторговець
Спілкується на жаргоні (без вживання ненормативної лексики), з певною
хитрістю, діє методом переконання про корисність провести весело час,
намагається нав’язати власну думку.
Завдання: З ким може контактувати: контактує лише з дотичними
контактами, має можливість пересилати прохання про передачу інформації до
контактів друзів.
Запитання: Як ти проводиш вільний час? Улюблене місце відпочинку? Ти
вживаєш алкогольні напої? Що важливіше насолода чи життя?
6. Аферист
Спілкується переважно про область яка його цікавить, щоб «провернути»
аферу. Наводить навідні питання.
Завдання: Дізнатися якого банку карточкою користуються батьки дотичних
контактів.
З ким може контактувати: контактує з дотичними контактами, має
можливість виманювати інформацію у «друзів» дотичних контактів.
Запитання:
Ким ти працюєш? Ти проживаєш сам? Скільки часу ти проводиш вдома, яка
це приблизно пора дня? Коли з тобою можна зустрітися?
7. Маніяк
Спілкується переважно мало, замкнутий. Цікавить інформація про місце де
можна зустрітися.
Завдання: назначити місце зустрічі з 4 учасниками групи.
З ким може контактувати: контактує з дотичними контактами, має
можливість виманювати інформацію у «друзів» дотичних контактів.
Навідні питання:
Де ти проводиш вільний час? Де ти працюєш? Де ти проживаєш? О котрій
порі в тебе закінчується навчання (робота)?
8. Лікар
Доброзичливе спілкування.
З ким може контактувати: Спілкується з учасниками з якими контактує.
Запитання:
Як ви себе зараз почуваєте? Як ви оціните стан вашого здоровꞌя? Як часто ви
хворіли в дитинстві?
9. Детектив
Переважають навики логічного спілкування, логічних умовиводів.
Схильний задавати питання прямо та по суті.
Завдання: дізнатися в 2 контактів по павутині чи були підозрілі пропозиції
від учасника групи наркоторговця. Діє під прикриттям.
З ким може контактувати: Спілкується з учасниками з якими контактує.
10. Священик
В його діях переважають мотиви доброзичливості. Переважає невимушене
спілкування.
Завдання: відсутнє
З ким може контактувати: Контактує з сусідніми учасниками та тими хто
бажає з ним поспілкуватись.
11. Злодій
У розмові відчутні нотки зловживацької корисливості.
Завдання: У якомога більшої кількості учасників з’ясувати у якій кімнаті
знаходиться комп’ютер.
З ким може контактувати: З учасниками що контактують на павутині
знайомств та може діяти через них.
12. Розвідник
Переважають навики логічного спілкування, логічних умовиводів.
Схильний задавати питання прямо та по суті.
Завдання: дізнатися хто виконує роль детектива
З ким може контактувати: Спілкується з учасниками з якими контактує.

Виконання тестового завдання

Тест
Позначте правильні відповіді знаком плюс (+), неправильні ( -)
1. Не відкривати небажаних повідомлень (спаму), отриманих по електронній пошті від
незнайомих людей. ( )
2. Написати оголошення, щоб вас не турбували. ( )
3. Купити газовий балончик і бризкати в вірусів. ( )
4. Встановити антивірусну програму. ( )
5. Якщо з'явився черв'як, поставити заставкою рибку. ( )
6. «Закрити очі» на всяку «бяку». ( )
7. Оновлювати операційну систему, щоб підвищити ступінь захисту від вірусів. ( )
8. Не відвідувати не рекомендовані сайти. ( )
(Кожна команда зачитує питання і свою відповідь) -З ваших відповідей можна вивести такі правила для захисту комп’ютера.

Рефлексія. Учням пропонується підвести підсумок, що вони дізналися  про безпеку роботи в Інтернеті. Скласти правила розумного користувача Інтернету (закінчи речення):
1. Я буду поводитись в Інтернеті…(чемно і не ображати інших).
2. Я буду залишати негарні…( веб-сайти).
3. Я буду зберігати свій пароль…( в таємниці).
4. Я буду розповідати своїм батькам про…( проблеми й користуватися їхньою підтримкою).
5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися…( посиланнями зі своїми друзями).
6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду…( повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів).

Категорія: Позакласні заходи | Додав: Tanya (31.01.2017)
Переглядів: 389 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: