Каталог статей
Головна » Статті » Мої уроки |
Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Життя і здоров’я людини».
Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Життя і здоров’я людини». Мета 1. Освітня: - забезпечити в ході навчання , повторення, закріплення, вивчення основних понять, термінів: здоровий спосіб життя, безпека, небезпека, хвороба; - формувати, закріплювати уміння розповідати, пояснювати хід дій в життєвих ситуаціях, конкретизувати набуті знання ; - навчити планувати відповідь, навички роботи з дидактичними матеріалами, навички самостійної діяльності учнів на уроці; - активізувати увагу та мислення, вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм повні і вірні обґрунтування. 2. Розвиваюча: - розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи ігрові ситуації та учбові дискусії; - розвивати уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати та робити відповідні логічні висновки; - розвивати уміння стисло та грамотно висловлювати власні думки та обґрунтовувати їхню правильність; - розвивати емоції, створюючи емоційні ситуації, здивування, радість, використовуючи яскраві приклади, ілюстрації, демонстрації; - розвивати уміння правильно розподіляти час та цінувати кожну хвилину. 3. Виховна: - виховувати працелюбність, уважність, зібраність, спостережливість - сприяти вихованню здорового способу життя. Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо. Обладнання: підручники, дидактичний матеріал, комп’ютер, мультимедійна установка Хід уроку 1. Організаційний момент. Привітання, побажання успіхів, оголошення плану уроку. Цілі, задачі уроку. ( слайд 1, 2,3) 2. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності учнів. Наш урок присвячений узагальнення знань з теми « Життя і здоров’я людини». Кожній людині відомо, що здоров’я – скарб, який треба берегти та примножувати. Епіграфом нашого уроку –є вислів: Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо. Давайте пригадаємо, що таке здоров’я? Зберегти своє здоров є людина зможе тільки тоді коли буде вести здоровий спосіб життя. Пригадаємо умови здорового способу життя. . Створення „квітки” умов для підтримання здорового способу життя. « Мозковий штурм»Назвіть складові здорового способу життя. - На пелюстках квітки записані умови, необхідні для підтримання здорового способу життя: • Висока рухова активність без примусу. • Збалансоване харчування. • Сприятливий психологічний клімат в сім’ї, школі, суспільстві. • Творча активність. • Повноцінне сімейне життя. • Високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе. • Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків). Виберіть серед них найважливіші. Чи легко це зробити? Чому? Оскільки кожна з цих умов є необхідною, всі вони рівноцінні, тож давайте розмістимо їх по колу у вигляді квітки. Сенкан Здоров’я Безцінне, міцне Спонукає, гартує, долає Здоров’я – радість для життя. Щастя Психолог радить для укріплення здоров я керуватися наступними принципами: - для фізичного – « Я дію» - для психічного – « Я хочу» - для соціального – « Я забовязван» - для морального – « Я можу» 3. Узагальнення , систематизація знань Вчитель. В повсякденному житті людина може потрапити в різні небезпечні ситуації. В усі часи існування людства старше покоління передавало наступному знання і навички уникання небезпек — безпеки життя. У прадавні часи — це захист від диких звірів, несприятливих погодних умов і стихійних лих. Згодом люди навчилися непогано захищати себе від природних небезпек. Але натомість з'явилися небезпеки, пов'язані з життєдіяльністю самих людей. Це — небезпеки на дорогах, у побуті, на виробництві, а також екологічні небезпеки, які виникають через те, що люди забруднюють навколишнє середовище, роблять його непридатним для свого життя. Тому в наш час варто говорити не лише про безпеку життя, а й про безпеку діяльності людини — тобто про безпеку її життєдіяльності. Сформулюйте визначення: Безпека — це коли не існує загрози твоєму життю, здоров'ю і добробуту. Небезпека виникає тоді, коли з'являється загроза твоєму життю, здоров'ю і добробуту. Які відомі вам небезпеки? ( слайди 4-7) Продовжте вислів українського вченого-хірурга Миколи Амосова: «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через... (лінощі й жадобу, а інколи — й від нерозумності)». Кожна людина повинна під час небезпек дотримуватися 3 дій згадаємо їх: 1- Зупинись і подумай; 2- Прийми рішення; 3- Дій. ( слайди 8 – 11) Безпека на дорогах. Вчитель: • Ситуація з дорожньо-транспортною безпекою в Україні є складною. Розвиток автомобілізації призводить до зростання кількості дорожньо-транспортних пригод. • Частка ДТП з вини пішоходів стрімко збільшується на початку навчального року. Серед постраждалих найбільше дітей віком 10—11 років (щороку близько 500 осіб). Від кого залежить небезпека на дорогах? ( слайди 12, 13) • Саме учасники дорожнього руху стають причиною ДТП. Які ДТП відбуваються найчастіше? ( слайди 14 – 18) • Але якщо так сталося і ви стали свідком ДТП, то які повинні бути ваші дії? Гра «Знавці» • Перша група - Дії свідка ДТП Якщо став свідком ДПТ - виклич .. . - надай … - познач… - дай .. ( слайд 19) • Друга - Розігрує сценку про небезпеку не минущого зіткнення автомобіля з коментарем: а) на передньому місці пасажир; б) на задньому місці пасажир ( слайд 20) • Третя - знавці дорожніх знаків ( слайд 21) • Четверта - « Правила пішоходів» - закінчи речення: 1. Переходимо вулицю на … 2. Переходячи вулицю, дивимося спочатку…, а дійшовши до середини дороги -… 3. Автобус і тролейбус обходимо … 4. Трамвай обходимо… 5. Ні коли не вибігаємо на… ( слайд 22) • П’ята - Позначають дії, які дозволено пасажирові легкового й вантажного транспорту – дидактична картка Завжди будь уважним і зосередженим. Вчитель : • Щороку в світі відбувається до 5 млн пожеж. • В Україні щодня виникає до 130 пожеж. • У 2004 році в Україні виникло 47670 пожеж, які забрали життя 3783 людей, у тому числі 92 дітей. • Більшість пожеж виникають через необізнаність з правилами пожежної безпеки чи нехтування ними. Найпоширенішими причинами пожеж є: паління, неправильне користування електричними і газовими приладами та необережне поводження з відкритим вогнем. Руханка (2 хв).На галявині вогнище, Полум'я стелиться низько-низько (присідають), Далі вогнище розгоряється (піднімаються) І полум'я колихається (показують уками). Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються). Полили, загребли (імітація руками) І з галявини пішли (крокують). ( слайд 23) Учні оформлюють схему « Трикутник вогню» Гра. Учитель називає горючі і негорючі речовини, діти хлопають в долоні. 1. Вода 6. Тканини 2. Листя сухе 7. Скло 3. Папір 8. Пісок 4. Камінь 9. Фарба 5. Спирт 10. Лак Обговорення життєвої ситуації : в квартирі сусідів відбувся вибух , двері твоє квартири завалені, вимкнулося світло, телефон не працює. Вибери правильну відповідь: А) виключи газ, подавай сигнали з вікна, стукай по металевим предметам; Б) спробуй розчистити завал, щоб вийти на двір; В) подавай сигнали, стукай по металевим предметам, поки обвалиться дім. ( слайди- 24, 25) Правила поведінки під час пожежі: - дихати крізь… - пересуватися… - щільно зачинити… - залишати приміщення необхідно… Вчитель: які відомі вам первинні засоби пожежогасіння? ( слайд - 26, 27). Який сигнал подається під час пожежі? До чого повинні бути готові учні? Газова небезпека. Алгоритм дій під час газової небезпеки - дидактична картка. Вчитель. Ніхто кожного дня ні думає про хвороби, але якщо людина хоче жити довго і щасливо робить попереджуючі дії. Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. Згадайте , що таке хвороба? Які ви хвороб вам відомі? Назвіть збудників хвороб. Яка система людського організму захищає його від усього чужерідного? ( слайди - 28, 29) Завдання: доповніть основні методи запобігання інфекційних захворювань. Основні методи запобігання інфекційним захворюванням: - імунізація здорових людей шляхом.. - обмеження.. - дотримання… - використання засобів захисту… - підвищення … людини до інфекційного захворювання Учень в ролі лікаря визначає причини розповсюджених хвороб: гастрит і сколіоз Причини , які можуть призвести до – неінфекційних захворювань - дидактичні картки. Побажання лікаря для хворого. Стихи о здоровом образе жизни Чтоб здоровье сохранить, Организм свой укрепить, Знает вся моя семья Должен быть режим у дня. Следует, ребята, знать Нужно всем подольше спать. Ну а утром не лениться– На зарядку становиться! Чистить зубы, умываться, И почаще улыбаться, Закаляться, и тогда Не страшна тебе хандра. У здоровья есть враги, С ними дружбы не води! Среди них тихоня лень, С ней борись ты каждый день. Чтобы ни один микроб Не попал случайно в рот, Руки мыть перед едой Нужно мылом и водой. Кушать овощи и фрукты, Рыбу, молокопродукты- Вот полезная еда, Витаминами полна! На прогулку выходи, Свежим воздухом дыши. Только помни при уходе: Одеваться по погоде! Ну, а если уж случилось: Разболеться получилось, Знай, к врачу тебе пора. Он поможет нам всегда! Вот те добрые советы, В них и спрятаны секреты, Как здоровье сохранить. Научись его ценить! ( слайд – 30) Скласти синкан « Небезпека» Рефлексія Прийом « Мікрофон» - Чи задоволений ти уроком? Чи було тобі цікаво? Чи був ти активним на уроці? Який спосіб життя ти вибираєш? Я вважаю , що знання отриманні на уроках я можу використати… ( слайд – 31) Підбиття підсумків уроку. Оцінювання ЗВН учнів ( слайд – 32) Домашнє завдання: вивчити параграф 7 , повідомлення « Народні методи укріплення імунітету» | |
Переглядів: 1615 | |
Всього коментарів: 0 | |