Каталог статей

Головна » Статті » Мої уроки

Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Життя і здоров’я людини».
Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Життя і здоров’я людини». 

Мета

1. Освітня:

- забезпечити в ході навчання , повторення, закріплення, вивчення основних понять, термінів: здоровий спосіб життя, безпека, небезпека, хвороба;

- формувати, закріплювати уміння розповідати, пояснювати хід дій в життєвих ситуаціях, конкретизувати набуті знання ;

- навчити планувати відповідь, навички роботи з дидактичними матеріалами, навички самостійної діяльності учнів на уроці;

- активізувати увагу та мислення, вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм повні і вірні обґрунтування.



2. Розвиваюча:

- розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи ігрові ситуації та учбові дискусії;

- розвивати уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати та робити відповідні логічні висновки;

- розвивати уміння стисло та грамотно висловлювати власні думки та обґрунтовувати їхню правильність;

- розвивати емоції, створюючи емоційні ситуації, здивування, радість, використовуючи яскраві приклади, ілюстрації, демонстрації;

- розвивати уміння правильно розподіляти час та цінувати кожну хвилину.



3. Виховна:

- виховувати працелюбність, уважність, зібраність, спостережливість

- сприяти вихованню здорового способу життя.

Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.

Обладнання: підручники, дидактичний матеріал, комп’ютер, мультимедійна установка



Хід уроку

1. Організаційний момент. Привітання, побажання успіхів, оголошення плану уроку.

Цілі, задачі уроку. ( слайд 1, 2,3)

2. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Наш урок присвячений узагальнення знань з теми « Життя і здоров’я людини».

Кожній людині відомо, що здоров’я – скарб, який треба берегти та примножувати. Епіграфом нашого уроку –є вислів: Здоров'я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.

Давайте пригадаємо, що таке здоров’я? Зберегти своє здоров є людина зможе тільки тоді коли буде вести здоровий спосіб життя. Пригадаємо умови здорового способу життя. . Створення „квітки” умов для підтримання здорового способу життя.

« Мозковий штурм»Назвіть складові здорового способу життя.

- На пелюстках квітки записані умови, необхідні для підтримання здорового способу життя:

• Висока рухова активність без примусу.

• Збалансоване харчування.

• Сприятливий психологічний клімат в сім’ї, школі, суспільстві.

• Творча активність.

• Повноцінне сімейне життя.

• Високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе.

• Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків).

Виберіть серед них найважливіші. Чи легко це зробити? Чому?

Оскільки кожна з цих умов є необхідною, всі вони рівноцінні, тож давайте розмістимо їх по колу у вигляді квітки.

Сенкан
Здоров’я
Безцінне, міцне
Спонукає, гартує, долає
Здоров’я – радість для життя.
Щастя

Психолог радить для укріплення здоров я керуватися наступними принципами:

- для фізичного – « Я дію»

- для психічного – « Я хочу»

- для соціального – « Я забовязван»

- для морального – « Я можу»

3. Узагальнення , систематизація знань

Вчитель. В повсякденному житті людина може потрапити в різні небезпечні ситуації.

В усі часи існування людства старше покоління передавало наступному знання і навички уникання небезпек — безпеки життя. У прадавні часи — це захист від диких звірів, несприятливих погодних умов і стихійних лих. Згодом люди навчилися непогано захищати себе від природних небезпек. Але натомість з'явилися небезпеки, пов'язані з життєдіяльністю самих людей. Це — небезпеки на дорогах, у побуті, на виробництві, а також екологічні небезпеки, які виникають через те, що люди забруднюють навколишнє середовище, роблять його непридатним для свого життя. Тому в наш час варто говорити не лише про безпеку життя, а й про безпеку діяльності людини — тобто про безпеку її життєдіяльності.

Сформулюйте визначення:

Безпека — це коли не існує загрози твоєму життю, здоров'ю і добробуту.

Небезпека виникає тоді, коли з'являється загроза твоєму життю, здоров'ю і добробуту. Які відомі вам небезпеки? ( слайди 4-7)

Продовжте вислів українського вченого-хірурга Миколи Амосова: «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через... (лінощі й жадобу, а інколи — й від нерозумності)».

Кожна людина повинна під час небезпек дотримуватися 3 дій згадаємо їх: 1- Зупинись і подумай; 2- Прийми рішення; 3- Дій. ( слайди 8 – 11)



Безпека на дорогах.

Вчитель:

• Ситуація з дорожньо-транспортною безпекою в Україні є складною. Розвиток автомобілізації призводить до зростання кількості дорожньо-транспортних пригод.

• Частка ДТП з вини пішоходів стрімко збільшується на початку навчального року. Серед постраждалих найбільше дітей віком 10—11 років (щороку близько 500 осіб). Від кого залежить небезпека на дорогах? ( слайди 12, 13)

• Саме учасники дорожнього руху стають причиною ДТП. Які ДТП відбуваються найчастіше? ( слайди 14 – 18)

• Але якщо так сталося і ви стали свідком ДТП, то які повинні бути ваші дії?

Гра «Знавці»

• Перша група - Дії свідка ДТП

Якщо став свідком ДПТ

- виклич .. .

- надай …

- познач…

- дай .. ( слайд 19)



• Друга - Розігрує сценку про небезпеку не минущого зіткнення автомобіля з коментарем: а) на передньому місці пасажир;

б) на задньому місці пасажир ( слайд 20)

• Третя - знавці дорожніх знаків ( слайд 21)

• Четверта - « Правила пішоходів» - закінчи речення:

1. Переходимо вулицю на …

2. Переходячи вулицю, дивимося спочатку…, а дійшовши до середини дороги -…

3. Автобус і тролейбус обходимо …

4. Трамвай обходимо…

5. Ні коли не вибігаємо на… ( слайд 22)

• П’ята - Позначають дії, які дозволено пасажирові легкового й вантажного транспорту – дидактична картка

Завжди будь уважним і зосередженим. Вчитель :

• Щороку в світі відбувається до 5 млн пожеж.

• В Україні щодня виникає до 130 пожеж.

• У 2004 році в Україні виникло 47670 пожеж, які забрали життя 3783 людей, у тому числі 92 дітей.

• Більшість пожеж виникають через необізнаність з правилами пожежної безпеки чи нехтування ними. Найпоширенішими причинами пожеж є: паління, неправильне користування електричними і газовими приладами та необережне поводження з відкритим вогнем.

Руханка (2 хв).На галявині вогнище,

Полум'я стелиться низько-низько (присідають),

Далі вогнище розгоряється (піднімаються)

І полум'я колихається (показують уками).

Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).

Полили, загребли (імітація руками)

І з галявини пішли (крокують). ( слайд 23)

Учні оформлюють схему « Трикутник вогню»

Гра. Учитель називає горючі і негорючі речовини, діти хлопають в долоні.

1. Вода 6. Тканини

2. Листя сухе 7. Скло

3. Папір 8. Пісок

4. Камінь 9. Фарба

5. Спирт 10. Лак

Обговорення життєвої ситуації : в квартирі сусідів відбувся вибух , двері твоє квартири завалені, вимкнулося світло, телефон не працює.

Вибери правильну відповідь:

А) виключи газ, подавай сигнали з вікна, стукай по металевим предметам;

Б) спробуй розчистити завал, щоб вийти на двір;

В) подавай сигнали, стукай по металевим предметам, поки обвалиться дім. ( слайди- 24, 25)

Правила поведінки під час пожежі:

- дихати крізь…



- пересуватися…



- щільно зачинити…



- залишати приміщення необхідно…

Вчитель: які відомі вам первинні засоби пожежогасіння? ( слайд - 26, 27). Який сигнал подається під час пожежі? До чого повинні бути готові учні?



Газова небезпека. Алгоритм дій під час газової небезпеки - дидактична картка.

Вчитель. Ніхто кожного дня ні думає про хвороби, але якщо людина хоче жити довго і щасливо робить попереджуючі дії.

Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку.

Згадайте , що таке хвороба? Які ви хвороб вам відомі? Назвіть збудників хвороб. Яка система людського організму захищає його від усього чужерідного? ( слайди - 28, 29)

Завдання: доповніть основні методи запобігання інфекційних захворювань.

Основні методи запобігання інфекційним захворюванням:

- імунізація здорових людей шляхом..

- обмеження..

- дотримання…

- використання засобів захисту…

- підвищення … людини до інфекційного захворювання

Учень в ролі лікаря визначає причини розповсюджених хвороб: гастрит і сколіоз

Причини , які можуть призвести до – неінфекційних захворювань - дидактичні картки.

Побажання лікаря для хворого.

Стихи о здоровом образе жизни

Чтоб здоровье сохранить, Организм свой укрепить,

Знает вся моя семья Должен быть режим у дня.



Следует, ребята, знать Нужно всем подольше спать.

Ну а утром не лениться– На зарядку становиться!



Чистить зубы, умываться, И почаще улыбаться,

Закаляться, и тогда Не страшна тебе хандра.



У здоровья есть враги, С ними дружбы не води!

Среди них тихоня лень, С ней борись ты каждый день.



Чтобы ни один микроб Не попал случайно в рот,

Руки мыть перед едой Нужно мылом и водой.



Кушать овощи и фрукты, Рыбу, молокопродукты-

Вот полезная еда, Витаминами полна!



На прогулку выходи, Свежим воздухом дыши.

Только помни при уходе: Одеваться по погоде!



Ну, а если уж случилось: Разболеться получилось,

Знай, к врачу тебе пора. Он поможет нам всегда!



Вот те добрые советы, В них и спрятаны секреты,

Как здоровье сохранить. Научись его ценить! ( слайд – 30)

Скласти синкан « Небезпека»

Рефлексія

Прийом « Мікрофон» - Чи задоволений ти уроком? Чи було тобі цікаво? Чи був ти активним на уроці? Який спосіб життя ти вибираєш? Я вважаю , що знання отриманні на уроках я можу використати… ( слайд – 31)

Підбиття підсумків уроку. Оцінювання ЗВН учнів ( слайд – 32)

Домашнє завдання: вивчити параграф 7 , повідомлення « Народні методи укріплення імунітету»
Категорія: Мої уроки | Додав: Tanya (01.11.2013)
Переглядів: 1615 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: