Каталог статей

Головна » Статті » Мої уроки

Тема. Загальна характеристика підтипу Черепні. Клас Хрящові риби. Загальна характеристика класу, особливості процесів життєдіяльності, повед
Урок. Клас Хрящові риби
Тема. Загальна характеристика підтипу Черепні. Клас Хрящові риби. Загальна характеристика класу, особливості процесів життєдіяльності, поведінки.
 Мета: ознайомити учнів з основними особливостями будови, поведінки та процесів життєдіяльності хрящових риб; закріпити знання учнів з особливостей організації типу Хордові Розвивати вміння учнів виділяти головне, самостійно працювати з ЕППЗ, підручником. Сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів.
Тип уроку:засвоєння нових знань. Методи і методичні прийоми: словесні ( пояснення, розповідь з елементами евристичної бесіди); наочні (малюнки, відеоматеріали); практичні ( вирішення проблемних питань, завдань). Обладнання: комп’ютерний клас, мультимедійний проектор, ЕППЗ з біології 8 кл. для загальноосвітніх навчальних закладів ЗАТ «Транспортні системи» 2008, файли з теми «Підтип Хребетні. Клас Хрящові риби: будова тіла, скелет…», підручник.
 Хід уроку:
Організаційний етап 1) Повторення правил з ТБ в кабінеті інформатики. Настрой на успішну роботу
 2) Перевірка присутніх на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Індивідуальне опитування. Питання до учнів: 1. Які ознаки характерні для типу Хордові? 2. Як побудовані системи дихання і травлення у головохордових? 3. Як побудована нервова система головохордових? 4. Які пристосування до існування на морському дні є у ланцетника? 5. Які у ланцетника покриви, скелет та мускулатура? 6. Як відбувається розмноження та розвиток у ланцетника?
 Тестова перевірка. 1. Із даних ознак лише хордовим тваринам властиві: а) зовнішній скелет; б) шкірно-мускульний мішок; в) хорда; г) зяброві щілини; д) первинна порожнина тіла. 2. Органи дихання, характерні для ланцетника: а) легені; б) трахеї; в) зябра; г) вирости параподій; д) органи дихання відсутні. 3. Серце у ланцетника: а) однокамерне; б) двокамерне; в) трубчасте; г) трикамерне; д) відсутнє. 4. Нервова система у ланцетника: а) у вигляді черевного ланцюжка; б) дифузного типу; в) розкидано-вузлового типу; г) у вигляді спинної нервової трубки.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Сьогодні ми ознайомимося з особливими водними тваринами, які викликають жах і подив – хрящовими рибами. Хрящові — найдавніші риби. Відомі з середнього девону. Мешкають у морі (декілька видів — у прісних водах). Налічується близько 140 сучасних родів і близько 730 видів. Розміри тіла від 6 см. до 20 м. (китова акула). Представниками класу є акули (тигрова, блакитна, плащеносна) і скати (хвостокол, риба — пилка). Поставити проблемне запитання: - які пристосування хрящових риб до водного способу життя.
 ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Питання 1: Які тварини відносяться до Хрящових риб ? Чому вони відносяться до підтипу Хребетні ? Який спосіб життя вони ведуть? Щоб знайти відповідь на ці питання переглянемо відеоматеріали з електронного підручника ( слайд 1-4 ). Складіть тези до виступу Дати повну характеристику будови хрящових риб за такими ознаками: - кількість видів та середовище їх життя; - форма тіла та його відділи; - покриви тіла; - органи руху; - особливості зовнішньої будови; будова систем внутрішніх органів;- розмноження.
 
 
 
 
Вчитель. Робота в парах: 1 група - Які особливості будови хрящових риб відрізняють їх від інших тварин? 2 група працює за підручником § 35 , с. 176 Завдання: аргументуйте свою точку зору, коли в цьому є потреба. 1) Акули безперервно плавають з відкритим ротом, полюючи на дрібних риб. 2) У товщі води акули утримуються завдяки величезному плавальному міхуру. 3) І скелет , і луска акул складаються з хрящової тканини. 4) Акули безперервно рухаються 5) Тигрова акула має постійні , корінні зуби. 6) У акул більш розвинений смак ніж нюх. 7) Всі акули хижі і небезпечні для людини риби .
Через10 хв. групи міняються місцями. Після закінчення роботи груп відбувається обговорення в групах й узагальнення матеріалу. Питання 2. Вчитель. Робота в парах: 1 група - відкрийте папку ЕППЗ : Розмноження і розвиток хрящових риб. Виділіть особливості розмноження і розвитку хрящових риб. Складіть тези – ( Розмноження: - роздільностатеві; - у самця – парувальний орнан (потовщені промені черевних плавців); - внутрішнє запліднення; - яйце- або яйцеживонародження, живо народження; - розвиток прямий.)
 
 
 
 
2 група - самостійна робота з підручником § 35 с. 174 – 175 Клас Хрящові риби: особливості внутрішньої будови хрящових риб. Які особливості внутрішньої будови відрізняють їх від інших тварин? Заповніть таблицю в зошиті з друкованою основою Через 10 хв. групи міняються місцями. Після закінчення роботи груп відбувається обговорення в парах й узагальнення матеріалу ІV. Узагальнення, систематизація і контроль знань та вмінь учнів. Контроль знань учнів проводиться за тестами ЕППЗ: спочатку перша група учнів виконує тестові завдання (за комп’ютером).
З учнями другої групи вчитель працює, з’ясовує, які питання учнями засвоєні недостатньо. Перша група, виконавши тестові завдання, повертається на свої місця, а друга група учнів займає місця за комп’ютерами і виконує тестові завдання. З першою групою учнів працює вчитель, з’ясовує, які проблеми виникли під час виконання тестових завдань. Приклади питань ( вчитель) Бесіда. 1. Назвіть характерні риси класу Хрящові риби. 2. Як побудовані покриви тіла хрящових риб? 3. Як побудовані зябра хрящових риб? 4. Які особливості розмноження хрящових риб?
 
 
IV. Рефлексія Вправа « Мікрофон» На уроці вперше узнала… Я уже знала про хрящових риб… Мене здивувало…. Я хочу дізнатися більше… V. Домашнє завдання: § 35 ; Відповісти на питання № 7, 8 ( 7 – 8 балів) ; скласти презентацію « Акули, скати »
 
 
Категорія: Мої уроки | Додав: Tanya (02.11.2013)
Переглядів: 2362 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 SergPlore  
0
<a href=http://zmkshop.ru/stati/stroitelstvo-bystrovozvodimykh-zdaniy-iz-metallokonstruktsiy/>приоритет строй инжиниринг официальный сайт</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *: