Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота

Робота з обрадованною молоддю

 

Людина, яка може реалізувати

свій творчий потенціал, -

це не та, котра має щось особливе у собі,
 а та в якої нічого не забрали

А. Маслоу


Творчість – людська діяльність, яка породжує щось якісно нове, те, що має суспільно-історичну цінність. Не кожну людину можна назвати творчою особистістю.Існує думка, що творчі здібності є вродженими й не підлягають вихованню. Більшість із нас часто відчуває розчарування від наявності у своєму мисленні блокуючих перешкод до творчості у вирішенні завдань – особливо коли необхідно засвоїти дещо нове. Зникає впевненість у собі. Навіть якщо виникла творча думка, все одно не дає спокою страх бути незрозумілим, в результаті чого ідеї не впроваджуватимуться в життя, а з часом і зникають.

Джордана Айана пропонує 10 стратегій, спрямованих на творче вирішення завдань, пов’язаних із сім’єю , навчанням, роботою, захопленнями:

1.Підтримувати зв’язки з іншими людьми.

2. Створити навколо себе збагачене життєве середовище.

3. Виходити  зі свого «футляра» - подорожувати.

4. Розважатися, жартувати.

5. Розширювати свій світогляд – читати.

6.Наближатися до мистецтва.

7. Дати волю своїй альтернативній свідомості.

8.Зазирнути вглиб своєї душі.

Висновок: ці якості притаманні кожному із вас. Головне розвивати їх.

Творчі особистості наділені такими якостями: творча уява, фантазія, оригінальність, швидкість та гнучкість мислення.

Творчість розвивається в діяльності. Учням пропонуються завдання під час яких вони змогли б провити всі свої здібності. Ш.О.Амонашвілі стверджував, що "гра в дитинство” ще ніколи не заважала вихователю удосконалити свою педагогічну майстерність, а, навпаки, допомагає краще зрозуміти дітей . Він сформулював для себе заповідь: частіше запрошувати на уроки Момуса – Бога сміху та жартів для того, щоб прогнати з них Морфея – Бога сну.

-          Вправа «Нові ідеї щодо старих речей».  Завдання. «Удоскональте якусь річ, щоб вона відповідала попиту сучасності»;

-          Вправа «Малюємо казку».  Інструкція. Кожна група отримує намальовані незавершені фігурки. Якщо додати до них додаткові лінії, у вас вийдуть цікаві предмети або сюжетні малюнки.

-          Завдання. Спробуйте придумати до малюнків історію, казку. Зробіть її повною і цікавою. Додайте до неї нові ідеї.

-          Вправа «Продовж відомий вислів»

Мета: сприяти розвитку сміливості у ви­словлюваннях, дотепності, допитливості та гнучкості думки. Ведучий. Прислів'я, приказки, народні прикмети — неоціненна скарбниця народної творчості й мудрості. Є дуже багато влучних висловів, які відображають різні аспекти на­шого життя. І зараз ми спробуємо долучитися до цієї скарбниці народної мудрості, вико­нуючи вправу «Продовж відомий вислів». Усі учасники гри сидять колом.  По колу пус­кається «таємнича скринька» із записаними незавершеними висловами. Кожен учасник по черзі дістає записку з висловом і намага­ється оригінально його завершити. Після цього ведучий озвучує попередній варіант вислову.

Приклади висловів:

    Водить очима, наче злодій... (по ярмарку).

    Якби не ти і не я, то не було б... (весілля).

    Кому місяць світить, тому й... (зорі всмі­хаються).

    Гречана каша хвалилася, ніби вона... маслом родилася).

    У народі кажуть, що наука — срібло, а практика — ... (золото).

    Три речі швидко минають: луна, веселка і... (дівочакраса).

    Не бійся розумного ворога, а бійся... (не­розумного приятеля).

    Глибока річка, як і розумна думка... (плине спокійно).

    Не знаємо ціну водиці, доки не... (висохла криниця).

    Ліпше, щоб дитина плакала тепер, ніж... (батьки потім).

    Під добрим кущем трава зеленіє, за хо­рошим чоловіком... (жінкамолодіє).

    Не той молодець, що за водою пливе, а той, що... (проти води).

    Добрий чоловік надійніший, ніж... (кам'яний міст).

    Коли тебе шанують добрі люди, то... (ша­нуйся й сам).

    Будь сильний духом, а не... (новим ко­жухом).

- Розвиваюча гра "Агент 007" (5 хв.)

Мета: розвиток уваги і зорової пам’яті.

Хід гри: з числа учасників тренер призначає "Агента 007". Іншим дітям пропонує, тримаючи в руках іграшки, предмети, здійснювати довільні рухи по аудиторії. "Агент 007" намагається запам’ятати, який предмет знаходиться в руках кожного учасника. За сигналом: "Зв’язковий, на зустріч!", всі повинні стати в коло, тримаючи іграшки в руках за спиною. "Агент" стоїть у колі і на слова: "Ваш зв’язковий тримає в руках прапорець (кубик, ручку та ін.), назвіть його ім’я", виконує завдання тренера. Час на обдумування 10-20 секунд. У випадку правильної відповіді "007" йде на "підвищення" – стає ведучим. Якщо ж "Агент" не відгадав, то стає "зв’язковим", а "зв’язковий" – "агентом". Учасники групи обмінюються розпізнавальними предметами і гра продовжується.

-  Інтелектуальна розминка "Запитання на кмітливість" (5 хв.)

1.      Чи може чоловік одружитися із сестрою своєї вдови? (Ні, вдова – та, в якої померчоловік).

2.      У фермера було 10 овець. Усі, крім 9, померли. Скільки залишилося овець? (Дев’ять).

3.      Ви – пілот літака, що летить із Гавани до Москви із двома посадками в Алжирі. Скільки років пілотові? (Стільки ж, скільки й вам).

4.      Ви заходите в темну малознайому кімнату. У ній є дві лампи: гасова і бензинова. Що ви запалите в першу чергу? (Сірник).

5.      Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки ви зробите розпилів? (11).

6.      Самотній нічний сторож помер удень. Чи дадуть йому пенсію? (Ні, він помер).

7.      У 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе двоє, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується удвічі. Яку кнопку в ліфті цього будинку натискають найчастіше? (Кнопку «1»).

8.      Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (наприклад, 1, 2, 3) і днів тижня (понеділок, вівторок, середа). (Позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра).

9.      О 12-й годині ночі падає дощ. Чи можна очікувати, що через 72 години буде сонячна погода? (Ні, через 72 години буде знову північ).

10.  Коли чорній кішці найкраще пробратися до темного будинку? (Коли відчинені вхідні двері будинку).

-  Вправа "Картинна галерея"

Мета: розвивати навички творчого самовираження, креативне мислення, вміння співпраці та конструктивну взаємодію в малих групах. Час: 10 хв.

Матеріали: крупи: рис, манка, гречка; фарби, маркери, нитки, клей, кольоровий папір.

Кожна група отримує однаковий набір матеріалів для роботи.

Інструкція: учасникам групи потрібно створити за допомогою наявних матеріалів картину, на якій буде зображено креативність усієї групи в образах та символах (груповий автопортрет). Дати назву своєму груповому портрету. Після завершення відбувається презентація картин і розміщення їх в імпровізованій картинній галереї.

Інформаційне повідомлення тренера: поняття "креативність" походить від слова "create" (створювати) – створювати нове. Цим новим може бути новий продукт, нова властивість, нове рішення, новий напрямок, нове бачення.

 Легенда. Будь готовим до нових знань!

Якось один юнак прийшов до наставника і попросив :

-            Я хочу, щоб ти був моїм учителем. Допоможи мені пізнати життєву мудрість.

-            Гаразд, - погодився вчитель, - розкажи мені про себе. Учень розповідав про свої достоїнства, про те, як багато він знає  й скільки всього вміє. Учитель вислухав, а потім дав йому перше завдання.

Але юнак не погодився з ним, вирішив, що завдання це невдале, що для початку потрібне зовсім інше. Він казав:

-            Я вже багато чому навчився, досяг чималих успіхів у житті. Так, можливо в інших галузях. То чому б їх не перенести на вказану ситуацію!

Що б не пропонував наставник, у юнака завжди віднаходився правильніший розв’язок  завдання.

Тоді мудрець дав хлопцю порожню склянку, а сам почав наливати в неї вино із глека. Спочатку склянка наповнилася до половини, потім по вінця, а вчитель усе наливав і наливав напій. Юнак певний час спокійно дивився, як вино переливається зі склянки на землю, але згодом не стримався й закричав:

-            Досить лити! Ми лишень намарно витрачаємо вино!

-            Точнісінько так само, як і я намарне гаю свій час. Я міг би навчити тебе багатьом речам, але ти вже переповнений, наче ця склянка.

-            Юнак запитав:

-             То що, мій минулий досвід  нічого не вартий?

-            Ти володієш сьогодні достатнім багажем знань. Але якщо ти прагнеш більшого він не приведе тебе до творчої мети. Йди собі! І повертайся лише тоді, коли спорожнієш. Коли будеш готовим до нових знань!

Висновок: У кожного в душі величезний захоплюючий світ. Усі знання, досвід, вміння, які вже отримано, привели нас туди, де ми зараз, власне, й перебуваємо. Продовжити свій шлях розвитку та зростання допоможе пошук нового,іншого, відмінного. Усе, що від  нас вимагається – прагнути розвивати свої творчі можливості. 

Категорія: Методична робота | Додав: Tanya (08.02.2014)
Переглядів: 766 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: