Каталог статей
Головна » Статті » Методична робота |
Мета : виховання у учнів згоди з самим собою, людьми і природою ; екологічно культурної людини. Задачі : формування усвідомлення себе як частини природи, наділеної розумом і відповідальністю за мир; формування у школярів відношення до природи як цінності і об'єкту краси, пізнання; розвиток емоційно-чуттєвої сфери психіки, придбання навиків роботи в групі, успішного спілкування і уміння вирішувати задачі спільно.
Вправа 1. « Очікування» Ведучий (звертається до аудиторії) Чому я тут? Я тут тому, що…(кожному вчителю пропонується кольорова картка – варіант відповіді, яка передається ведучому) Варіанти відповіді: «…хочу познайомитися з колегами, що працюють по тій же проблемі, що і я» «…мені рекомендувала адміністрація школи» «…хочу поділитися з колегами своїм досвідом роботи» «…хочу підвищити свою професійну майстерність» Вправа 2. « Знайомство» Уявіть себе квіткою, поясніть ваш вибір. Поділ учасників тренінгу на групи Вправа 3 .« Рецепт хорошої групи». Приготуйте до тренінгу рецепт якоїсь страви. У ньому має бути необхідні інгредієнти й описано сам процес приготування . Наприклад: 1 склянка поваги; гумор за смаком
Хочу» идёт от «не хочу». Легко ли мудрому врачу Притча « Про метелика» - видео Однажды проходящий по улице
человек случайно увидел кокон бабочки. Он долго наблюдал, как через маленькую
щель в коконе пытается выйти бабочка. Прошло много времени, бабочка как будто
оставила свои усилия, а щель оставалась все такой же маленькой. Казалось,
бабочка сделала все, что могла, и ни на что другое у нее не было больше сил.
Вправа 4. « Гармонія» Навколишнє середовище – легко ранима система, в якій кожна частина залежить від інших частин. Складіть з частин плакат, який закликає людей берегти природу. Вправа 5. « Емоції » . Одному учаснику з групи треба захистити цей плакат на тему: « Ми – створіння природи і повинні жити в гармонії з нею»
Вправа 6. Екогра « Павутинки життя» Мета: показати взаємозв’язки в природі Гра: учасники становляться в коло. Учасники перетворюються в тварин, рослин та інші компоненти природи. Ведучій починає: « Я – дуб. На дубі живе білка. Тримає кінець нитки і кидає його слідуючи му учаснику гри білки. « Білка» продовжує: « Я люблю горішки. Кидає нитку ліщині. « Ліщина» у моїх коренів живе черв’як…Гра продовжується поки всі учасники будуть пов’язані. А що відбудеться, якщо прийде лісоруб і зрубає дуб? Лісоруб смикає дуба. Білочка – мені ніде буде жити…Учасники повинні відчути смикання , як взаємозвязок і єдність. Ми всі – єдине ціле. Вправа 7. « Інтерв’ю» З перелічених об’єктів вибрати 2 об’єкта, уявіть себе на їх місці і дайте відповіді на запитання : бездомний собака, жаба, бджола, муха, калина, ромашка, будяк. Запитання: 1. Яка ваша роль в природі? 2. Опишіть себе так, щоб сподобитись іншим. 3. Розкажіть , чи заважає вам сусідство з людьми? Чому? 4. Чи влаштовує вас сусідство з людьми? Чому? 5. Яку користь ви приносите людям? Запитання ( для присутніх) : 1. Чи подобаються вам усі об’єкти природи? 2. Чи є серед них такі, до яких ви ставитеся з огидою?
3. Чи є необхідність змінити ваше ставлення ? Як
цього досягти?
Вправа 8. « Чи можна жити?» Кожен із вас має написати об’єкти і явища природи, без яких не може жити ( 5 – 6 слів) . Наприклад: повітря , вода, світло, грунт, рослини, тварини, дощ. Зі свого списку викреслюйте компоненти, починаючи з останнього. Уявіть, яким буде ваше життя без зниклої складової? Чи завжди ви ставитесь бережливо до природи? Виникає суперечність: ми не завжди бережемо те, що є для нас цінністю. Те, що маємо – не плекаємо, а як втратимо, то плачемо! Які причини такої поведінки? Вправа 9. Яблуко – модель Землі Мета: показати обмеженість природних ресурсів на Землі. Матеріали: велике яблуко, ніж, тарілка 1. Уявіть, що яблуко – це Земля. Поділить яблуко на 4 частини. ¾ яблуко – Світові океани, відкладіть їх. 2. ¼ - це суходіл. Розріжте її навпіл. 1 половина території, що малопридатні до життя людей: полярні області, пустелі, болота, високі, скелясті гори. 3. 1/8 частина – територія, на який живуть люди 4. Розріжте 1/8 частину яблука на 4 частини. ¾ частини – скелясті або вологі. Холодні, не придатні для сільського господарства. Це землі, де розташовані міста села, заводи, там не вирощуються продукти харчування. 5. Що ж залишилося? 1/ 32 частина. Обережно зніміть шкірку з частини яблука. Вона символізує тоненький шар на поверхні земної кори, котрий дає усьому людству їжу. Він забезпечує обмежену кількість продуктів харчування.
Она покрытая лесами, Как мать, и кормит нас, и носит Мы топчим землю сапогами В лицо бросаем папиросы Когда же время наступает За честь , её идти в сраженье Мы к ней губами припадаем Прося её благословенье.
Вправа 10. Масштабний досвід «Скільки води на Землі?» Продемонструйте дітям трилітрову банку з водою. Скажіть, що в банці - вся вода, що є на Землі, - і прісна, і солона. Попросіть дітей перерахувати всі водні об'єкти нашої планети, що містять як прісну, так і солону воду. Відлийте частину води в стакан об'ємом 200 мл, продемонструйте його і скажіть, що в склянці - вся прісна вода, яка є на Землі (лід, сніг, підземні води, води річок, озер, боліт і т.д.) Відберіть воду із склянці піпеткою, крапніть 2-3 краплі і скажіть, що ви пролили всю воду, що знаходиться в річках, озерах і болотах всього світу. Гімн чистій води – відео Екологічно – математичні задачі. Математики склали задачі Вправа 11. Осколки. 1. Учні отримують текст з обривків фраз. Необхідно збудувати з речення. Осколки» прислів'я і приказки про природу: Земля
хоча і годує, // але і сама їсти
просить. Учасники поділяються на 2 команди. Команда складає список 3-4 « чудовищ» ( сучасних екологічних проблем) , якими будуть атакувати другу команду. Наприклад, « Я чудовище « Озонова діра» . Крізь мене на Землю потрапляють ультрафіолетові промені, які пошкоджують все живе». Друга команда повинна відреагувати: « А ми тебе не боїмося. Ми знишкоджимо тебе голодом. Перестанемо тебе кормити фреонами та іншими речовинами, які руйнують озоновий шар… А до тих пір поки ти існуєш ми будимо носити окуляри з ультрафіолетовими фільтрами. Нам в голова не прийде думка загорати в саму спекоту. Треба придумати більше « зброї» проти чудовища. Мозок людини працює так , що для ефективного навчання він не потребує постійного зосередження. Навпаки , періоди посиленої уваги мають чергуватися з періодами розслаблення. Саме в той час і відбувається основна робота мозку, коли інформація « перетравлюється». Коли вчитель намагається тримати увагу учнів страхом, мозок учнів відчуває загрозу і починає виділяти гормони – кортизон і вазопресин. Саме вони блокують пам'ять та інші інтелектуальні здібності люди. Ось для чого розроблені рухівки.
Вправа 13. Енергайзери «Розвиток оптимізму» Скласти долоні пальцями догори – це маленький росточок, що народився із зернинки. Повіяв вітерець – погойдав « росточок». Пішов дощ, і маленький росточок підріс – підняли руки вгору. Знову повіяв вітер – погойдали руками ( долоні разом). Пригріло сонечко, і наша рослинка розцвіла – розводимо руки, неначе квітка розкриває пелюстки. Віє вітерець – гойдаємось, іде дощ ростемо. Підсумок: в будь – яку негоду можна не тільки пережити, але й отримати від неї користь. ( Усе, що нас вбиває, робить нас сильними). Вправа 15. Синкан - «Тренінг» 1. Тренінг 2. Який? (2 прикметника ) 3. Що робить , зробив, буде робити? ( 3 дієслова ) 4. Ключова фраза 5. Хто, що? ( іменник) | |
Переглядів: 1213 | |
Всього коментарів: 0 | |